Με την τοποθέτηση μικρών πλαστικών στύλων κατά μήκος της διπλής διαχωριστικής γραμμής θα προσπαθήσουν ο Δήμος Σάμου και το Λιμενικό Ταμείο να δώσουν λύση στο πρόβλημα της παράνομης στάσης και στάθμευσης στην παραλιακή ζώνη της πόλης.
Το μέτρο αυτό, όπως διαβάσαμε στο Samos Times, σύμφωνα με πληροφορίες θα περιλαμβάνεται στις προτάσεις της κυκλοφοριακής μελέτης και πρόκειται να εφαρμοσθεί στο κομμάτι εκείνο της παραλιακής από το ύψος της Πλατείας Πυθαγόρα μέχρι το τουριστικό λιμάνι, με μια πρακτική που έχει χρησιμοποιηθεί και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Είναι νόμιμο ; Τί λέει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.);
Σύμφωνα με το άρθρο 52 (Μέτρα ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας) σε τέτοιες περιπτώσεις προβλέπονται τα εξής : «(…) 5. Σε οδούς, στις οποίες για ειδικούς λόγους επιβάλλεται η αναγκαστική μείωση της ταχύτητας των οχημάτων ή ο περιορισμός της κυκλοφορίας τους, μπορεί να ορίζεται, με απόφαση του οικείου Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου, η δημιουργία ειδικών διαμορφώσεων του οδοστρώματος ή η τοποθέτηση κινητών εμποδίων.
Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων καθορίζονται οι κατηγορίες των οδών στις οποίες επιτρέπεται η δημιουργία των ως άνω διαμορφώσεων ή η τοποθέτηση κινητών εμποδίων, οι προϋποθέσεις δημιουργίας ή τοποθέτησής τους, οι προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και η ειδική σήμανση που πρέπει να εφαρμόζεται, κατά περίπτωση.
Εκείνος που παραβαίνει την παραπάνω υπουργική απόφαση τιμωρείται με φυλάκιση από έναν (1) έως έξι (6) μήνες και χρηματική ποινή από χίλια (1.000,00) έως δέκα χιλιάδες (10.000,00) ευρώ. Με τις ίδιες ποινικές κυρώσεις τιμωρείται και εκείνος που δημιουργεί ειδική διαμόρφωση ή τοποθετεί κινητά εμπόδια πριν από την έκδοση της υπουργικής αποφάσεως. (…)»
Όπως μπορείτε να δείτε στο υπογραμμισμένο κείμενο, εκτός απο την κυκλοφοριακή μελέτη ή μια απλή απόφαση του δημοτικού συμβουλίου απαιτείται υπουργική απόφαση χωρίς την οποία δεν είναι δυνατόν να μπουν τα πλαστικά αυτά εμπόδια πάνω στο οδόστρωμα.
Όπου είναι σε εφαρμογή αυτή η πρακτική, ουσιαστικά γίνεται με την ανοχή της αστυνομίας ή του λιμεναρχείου που με αυτόν τον τρόπο γλυτώνουν περιπολίες και «τριβή» με τους πολίτες (κλήσεις για παράνομη στάθμευση) , η δημοτική αρχή χωρίς να κάνει αυτά που πρέπει ουσιαστικά μεταθέτει την λύση του προβλήματος στους ίδιους τους πολίτες. Τί θα γίνει όμως όταν για κάποιο λόγο ένα όχημα έχει σταματήσει και στην ουρά που θα έχει δημιουργηθεί θα εγκλωβιστεί ένα ασθενοφόρο; Τί θα γίνει εάν κάποιος που οδηγεί δίκυκλο πέσει πάνω στα κολωνάκια;
Η διπλή διαχωριστική γραμμή και η στενότητα του δρόμου (κάτω απο τα τρία μέτρα για κάθε λωρίδα κυκλοφορίας) έχουν και την προβλεπόμενη ποινή για όποιον παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ.. Το νομικό υπόβαθρο υπάρχει για να αντιμετωπιστούν οι παραβάτες. Αυτό που λείπει όμως είναι η θέληση για να λυθεί το πραγματικό πρόβλημα που δεν είναι άλλο απο αυτό της έλλειψης χώρων στάθμευσης. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που δεν «βασανίζει» μόνο την πόλη της Σάμου αλλά ολόκληρο το νησί κυρίως κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Με απαγορεύσεις και μέτρα κατασταλτικού χαρακτήρα μόνο, δεν επιλύονται τα προβλήματα.
Χώροι στάθμευσης εντός της πόλης αλλά κυριότερα στα σημεία εισόδου, συνεχής και αδιάλειπτη αστική συγκοινωνία, καθολική (χωρίς εξαιρέσεις) συμμόρφωση στον Κ.Ο.Κ. και μια εκστρατεία ενημέρωσης σε σχολεία και στους πολίτες για μια σωστή κυκλοφοριακή αγωγή θα μπορούσαν να βελτιώσουν σταδιακά την κατάσταση.
Πηγές: SAMOS TIMES
Copyright © 2010-2024 superguides.gr – All rights reserved – Τα πνευματικά δικαιώματα της σελίδας προστατεύονται από την
ελληνική και διεθνή νομοθεσία. mySamos ® is a Registered Trademark/ Κατοχυρωμένο σήμα. Developed by Datakey. Disclaimer – mySamos and superguides assumes no responsibility or liability for any errors or omissions in the content of this website. All the information contained on this site is provided on an “as is” basis with no guarantees of completeness, accuracy, usefulness or timeliness.